In het Powerlab op het Industriepark Kleefsewaard gingen 32 bedrijven en 12 hogescholen met elkaar in gesprek over hoe ze door samenwerking de instroom, zijinstroom en uitstroom van hbo’ers Elektrotechniek kunnen vergroten. Om dit doel te bereiken werden er veel ideeën uitgewisseld en concrete matches gemaakt tussen bedrijven en hogescholen.

“We zijn hier vanuit het besef dat we met zijn allen een probleem hebben. Als gevolg van de energietransitie staat er veel te gebeuren. Daar hebben we elektrotechnici voor nodig en die zijn er niet. Dat gaan we samen oplossen.” Met die woorden opende dagvoorzitter Sjef Cobben het symposium Energie in Techniekonderwijs.

Dat bedrijven en de hogescholen het probleem onderkennen, blijkt wel uit het feit dat het symposium ruim overschreven is.

Voor een uitgebreide terugblik, een verslag, de presentaties, de foto’s en video impressies, klik hier: