50 jaar Studieverzameling

Op 28 november 2019 bestond de Studieverzameling van de faculteit Elektrotechniek Wiskunde en Informatica van de Technische Universiteit Delft 50 jaar.

In 1969 is door prof.dr.ir. R.M.M. Oberman een begin gemaakt met een verzameling elektrische apparaten, destijds bijeengebracht voor een tentoonstelling bij de opening van het nieuwe elektro gebouw aan de Mekelweg. Deze verzameling is door de jaren heen uitgegroeid tot de huidige Studieverzameling gehuisvest in de kelder van de laagbouw. Ter ere van dit heugekijke feit ontving Maarten Oberman, zoon van professor Oberman, het eerste exemplaar van het jubileum magazine 50 jaar Studieverzameling uit handen van prof.dr. John Schmitz, decaan van de faculteit EWI van de Technische Universiteit Delft. De uitgave ven dit magazine is mede mogelijk gemaakt door een bijdrage van Stichting 3E.